Image and video hosting by TinyPic

14/12/11

Μέχρι και 200% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα αναμένεται να φτάσει η αύξηση στις καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας στις ΔΟΥ...

Μέχρι και 200% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα αναμένεται να φτάσει η αύξηση στις καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας στις ΔΟΥ τις επόμενες μέρες του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών. Αναφέρονται σε πολίτες που δηλώνουν εγγράφως, ότι αδυνατούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας και «λοιπά έξοδα κίνησης του αυτοκινήτου». Αρκετοί συμπληρώνουν στο σχετικό έντυπο τη λέξη «άνεργος».

Ο συνωστισμός των φορολογουμένων αρχίζει νωρίς το πρωί. Μια ξεχωριστή ουρά σε κεντρική ΔΟΥ, σχηματίζεται από όσους προσκομίζουν πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας. Οι δύο ουρές μπλέκονται, ο κόσμος, που εμφανίζεται εκνευρισμένος, ταλαιπωρείται. Οι υπάλληλοι με δυσκολία καταφέρνουν να τους εξυπηρετήσουν. «Πάνω από δύο ώρες περιμένω στην ουρά για να καταθέσω τις πινακίδες», λέει ο Γ. Καπόπουλος. Η διαδικασία δεν διαρκεί περισσότερο από ένα τέταρτο. Αρκεί να συμπληρώσει την αίτηση, στην οποία αναφέρει τη διεύθυνση που θα φυλάσσεται το αυτοκίνητο και τους λόγους που τον οδήγησαν σ' αυτήν την απόφαση.

Ολοι είναι σε κακή ψυχολογική κατάσταση, οι περισσότεροι άνεργοι. «Δεν τα βγάζω πέρα», «έχασα τη δουλειά μου. Πρέπει να πληρώσω ενοίκιο, το φροντιστήριο του παιδιού», λένε όσοι καταθέτουν πινακίδες αυτοκινήτων μικρού κυβισμού (από 1.000 μέχρι 1.400 κυβικά) καθώς και μηχανάκια. «Μόλις το 5% είναι αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, σχεδόν όλα είναι μικρά αλλά ο κόσμος αδυνατεί να τα συντηρήσει», θα πει μια υπάλληλος.

Ουρές ατέλειωτες σχηματίζονται στις ΔΟΥ κάθε πρωί από οδηγούς που ζητούν την προσωρινή ακινησία οχημάτων. Σε εκατοντάδες χιλιάδες υπολογίζονται οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, σύμφωνα με εργαζομένους των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών. Τα δύο υπουργεία δεν έχουν προχωρήσει μέχρι στιγμής στη διαδικασία καταγραφής συγκεντρωτικών στοιχείων, όσων, δηλαδή, βγάζουν εκτός κυκλοφορίας το αυτοκίνητό τους.

Από πέρσι

Σύμφωνα με στελέχη του ΚΕΠΥΟ «το φαινόμενο ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο. Αρχικά οι πολίτες κατέθεταν πινακίδες του δεύτερου ή του παλαιότερου αυτοκινήτου. Φέτος, το φαινόμενο επεκτάθηκε, παίρνοντας άλλες διαστάσεις. Στις ουρές συνωστίζονται συνήθως άνθρωποι που ζητούν προσωρινή ακινησία διότι αδυνατούν ν' ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Οι περισσότεροι δεν ζητούν την απόσυρση του αυτοκινήτου, ελπίζοντας ότι κάποια στιγμή θα καταφέρουν να βρουν δουλειά και να το χρησιμοποιήσουν.

«Υπάρχει μεγάλη προσέλευση. Περισσότερα από είκοσι άτομα την ημέρα εξυπηρετούμε τις τελευταίες τρεις εβδομάδες» θα πει η Σμαράγδα Ρ., υπάλληλος συνοικιακής ΔΟΥ στο κέντρο της Αθήνας. Προσθέτει ότι αρχικά οι ιδιοκτήτες κατέθεταν πινακίδες οχημάτων μεγάλου κυβισμού ή παλαιών αυτοκινήτων. «Σήμερα καταθέτουν πινακίδες όσοι δεν μπορούν να τα συντηρήσουν διότι έμειναν άνεργοι και δεν βρίσκουν δουλειά ή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα συντηρήσουν. Αρκετοί είναι οικογενειάρχες. Χάνοντας τη δουλειά τους σταματούν τις αναγκαίες μετακινήσεις.

Λέει πως «μας εξηγούν ότι δεν έχουν τα αναγκαία χρήματα για να επιζήσουν, ζητώντας να ελαφρυνθούν από μια οικονομική υποχρέωση όπως τα τέλη κυκλοφορίας, που χαρακτηρίζουν υψηλά». Προσθέτει ότι «παραλαμβάνουμε πλέον πινακίδες αυτοκινήτων κάθε κυβισμού και μοντέλου».

«Σε κάποιες εφορίες η αύξηση αγγίζει το 200%. Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου περιμένουμε να καταγραφεί ρεκόρ στην κατάθεση πινακίδων συγκριτικά με την περασμένη χρονιά. Στο έντυπο που συμπληρώνουν, αναφέρουν ότι αδυνατούν ν' ανταποκριθούν στα αυξημένα ασφάλιστρα και την τιμή των καυσίμων που καθιστούν πλέον απαγορευτική τη χρήση του Ι.Χ.» απαντά η Ολγα Ρ. υπάλληλος άλλης περιφερειακής ΔΟΥ.

Photobucket

0 ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ : Αφήνετε το σχόλιο σας, αλλά...
μη περιμένετε να δημοσιευθεί άμεσα.
Πρώτα θα το περάσουμε από λογοκρισία γιατί
εμείς είμαστε Δημοκράτες σαν τους πολιτικούς, που εσείς ψηφίζετε.

Ποντικοπαγίδα
Image and video hosting by TinyPic
Άδεια Creative Commons
Αυτό το έργο από την ΠΟΝΤΙΚΟΠΑΓΙΔΑ χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Greece .